מחלת הסרטן 11.06.2018

המצבים הדרמטולוגיים הנפוצים ביותר בחולי סרטן מאושפזים

מטרת מחקר זה הינה לאפיין מצבים דרמטולוגיים במטופלים דרמטולוגיים במרכז אונקולוגי גדול

הרפס זוסטר. אילוסטרציה

מצבים דרמטולוגיים הם גורמי תמותה ותחלואה בקרב חולי סרטן מאושפזים. הבנה טובה יותר של מצבים אלו הינה קריטית עבור יישום תוכניות קליניות ומחקריות בקרב מטופלים אונקו-דרמטולוגיים מאושפזים.

מטרת מחקר זה הינה לאפיין מצבים דרמטולוגיים במטופלים דרמטולוגיים במרכז אונקולוגי גדול.

לצורך כך, החוקרים ערכו מחקר רטרוספקטיבי על בסיס מאגר מידע בנוגע לאשפוזים חדשים ותיעוד רפואי בנוגע לייעוץ דרמטולוגי בקרב מטופלים מאושפזים תוך השוואה של מטופלים עם וללא יעוץ דרמטולוגי במהלך ינואר-דצמבר 2015.

בסך הכל, 412 מתוך 11,533 מאושפזים קיבלו 471 יעוצים דרמטולוגיים (54% גברים, גיל חציוני 59.5 שנים.

מטופלים עם סרטן המטולוגי נמצאו כבעלי סבירות גבוהה יותר פי 6 לקבלת ייעוץ דרמטולוגי בהשוואה לסוגי סרטן שאינם המטולוגיים (יחס סיכויים 6.56, רווח בר-סמך 95% 5.35-8.05, p<0.0001).

מטופלים שקיבלו יעוץ דרמטולוגי נמצאו כבעלי משך אשפוז ארוך יותר בהשוואה לחולים שלא קיבלו יעוץ זה (חציון 11 לעומת 5 ימים, p<0.0001).

בקרב 645 המצבים הדרמטולוגיים שאובחנו, הקטגוריות הנפוצות ביותר הינן מחלות דלקתיות, זיהומים ואינטראקציות בין תרופתיות; המצבים הנפוצים ביותר הינם דלקת עורית, הרפס זוסטר ופריחה עקב טיפול כימותרפי.

מחקר זה הינו מוגבל בכך שהינו רטרוספקטיבי ונערך במרכז אחד בלבד.

לסיכום, ממאירויות המטולוגיות הינן גורם סיכון משמעותי לקבלת יעוץ דרמטולוגי במטופלים מאושפזים. נמצא כי ישנו קשר ישיר בין משך האשפוז ליעוץ דרמטולוגי, אשר יכול להצביע על מחלות נלוות רבות יותר במטופלים אלו. טיפול דרמטולוגי מוגבר במטופלים אלו עשוי לשפר את איכות החיים, בריאות דרמטולוגית והיכולת לקבלת טיפול אנטי-סרטני.

מקור: 

Philips, G.S. et al. (2018) JAAD. 78(6)

נושאים קשורים:  מחקרים,  תופעות לוואי,  סרטן,  ייעוץ דרמטולוגי,  זיהומים,  דלקות,  ממאירות המטולוגית
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו