תיאור מקרה 20.12.2020

תיאור מקרה ראשון: אובדן שמיעה פתאומי ובלתי הפיך בחולה קורונה

פורסם ב-BMJ Case reports: המקרה הראשון בבריטניה של אובדן שמיעה סנסורי נוירלי פתאומי שנגרם לאחר COVID-19

אובדן שמיעה סנסורי נוירלי פתאומי (SSNHL) נצפה באופן תדיר על ידי רופאי אף, אוזן גרון. הפתופיזיולוגיה המדויקת של המחלה הזו עדיין אינה ידועה כאשר הגורם הסביר ביותר הוא מחלה שנצפית לאחר זיהום ויראלי. מתן סטרואידים מיידי נחשב לטיפול הטוב ביותר על מנת לשפר את הפרוגנוזה.

למרות ריבוי ניירות עמדה בספרות המתארים את SSNHL, קיימים דיווחים בודדים על מקרים של אובדן שמיעה בעקבות COVID-19, כאשר אף לא אחד מהדיווחים הללו דווח בממלכה המאוחדת (UK).

דיווח מקרה שפורסם ב-BMJ Case reports מציג את המקרה הראשון של SSNHL  בממלכה המאוחדת שנגרם לאחר COVID-19. בדיקה פיזיקלית והדמיה שללו סיבות אחרות לאובדן השמיעה. סקירת ספרות הראתה כי תוארו בספרות ארבעה מקרים נוספים בעבר.

אובדן שמיעה יכול להוות סיבה בעלת חשיבות יתרה לתחלואה וכן קל לפספס את האבחנה הזו בתנאי טיפול נמרץ. מודעות וביצוע בדיקות לסקירת SSNHL לאחר COVID-19 יאפשר מתן מוקדם של סטרואידים ולכן סיכוי טוב יותר לשיקום השמיעה.

מקור:

Foteini Stefania Koumpa et al. (2020). BMJ case reports. http://dx.doi.org/10.1136/bcr-2020-238419

נושאים קשורים:  מחקרים,  תיאור מקרה,  אובדן שמיעה,  Covid-19,  סטרואידים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו