פריקרדיטיס 11.04.2021

גורמי סיכון לתמותה ותחלואה לאחר פריקרדיטיס

מחקר זה בחן את הסיכון לתמותה ואת דפוסי התחלואה בחולים עם פריקרדיטיס נגיפית או אידיופטית

פריקרדיטיס. אילוסטרציה

פריקרדיטיס נגיפית או אידיופטית היא מצב רפואי שכיח הנחשב לעתים קרובות לשפיר, אם כי מחקרים קודמים הראו כי פריקרדיטיס קשורה הן למחלות קרדיווסקולריות והן למחלות שאינן קשורות ללב וכלי דם, למשל ממאירות. מחקר זה בחן את הסיכון לתמותה ואת דפוסי התחלואה בחולים עם פריקרדיטיס נגיפית או אידיופטית.

במרשמים דניים כלל-ארציים אותרו חולים ששוחררו עם אבחנה של פריקרדיטיס (בפעם הראשונה) משנת 1996 עד 2016. חולים עם מחלת לב חמורה בבסיס לא נכללו במחקר. החולים שויכו ביחס של 1:10 לאנשים מכלל האוכלוסיה לביקורת לפי מין ושנת לידתם. המחקר העריך תמותה במשך 5 שנים באמצעות מודלים של סיכון פרופורציונלי של קפלן-מאייר ו-cox עם התאמה לתחלואה בבסיס והערכה של האשפוזים הבאים בבית החולים.

המחקר מצא 7,988 חולים עם פריקרדיטיס ו-79,880 אנשים תואמים לקבוצת הביקורת. סבירות ההישרדות המוחלטת ל-5 שנים הייתה 92.9% ו-95.8% בקבוצת הפריקרדיטיס ובקבוצת הביקורת, בהתאמה (יחס סיכון מותאם: 1.31; רווח בר סמך של 95%: 1.13 עד 1.52).

ההבדל הגדול ביותר בתמותה נראה בשנה הראשונה, והוא הושפע בעיקר מהחלק הנשי של האוכלוסייה שנבדקה. שיעור ההיארעות לאלף שנות אדם של אבחנה חדשה של מחלות קרדיווסקולריות ומחלות שאינן קרדיווסקולריות היה גבוה יותר בקבוצת הפריקרדיטיס.

המחקר הראה סיכון גבוה יותר לתמותה במשך חמש שנים בקבוצת הפריקרדיטיס, במיוחד בקרב אוכלוסיית הנשים, בהשוואה לאנשים עם מאפייני בסיס זהים. יתר על כן, המחקר הראה שכיחות גבוהה יותר של אשפוזים קרדיווסקולריים ולא קרדיווסקולריים והדגיש את הצורך להתמקד בתחלואה הנלווית לחולים עם פריקרדיטיס נגיפית או אידיופטית.

מקור:

Sigvardt FL et al. (2020) J Am Coll Cardiol. 76 (22) 2623–2631

נושאים קשורים:  מחקרים,  פריקרדיטיס,  גורמי סיכון,  תחלואה קרדיווסקולרית
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו