תיאור מקרה 03.06.2021

תיאור מקרה: האם מחלת השימוטו יכולה להוביל לטמפונדה קרדיאלית בנשאי HIV?

חוקרים מדווחים על גבר נשא HIV בן 52 אשר התייצג עם היפותיירודיזם וחשד לטמפונדה משנית לכך

טמפונדה קרדיאלית היא מחלה פריקרדיאלית מסכנת חיים אשר יכולה להוות ביטוי קליני של זיהומים, ממאירות והפרעות מטבוליות שונות. במקרים נדירים, היפותיירודיזם עלול להוביל לטמפונדה קרדיאלית כתוצאה מהצטברות איטית של תפליט פריקרדיאלי בחלל הפריקרד.

בנשאי HIV ואנשים עם איידס, טמפונדה נגרמת בדרך כלל כתוצאה מזיהומים או ממאירות והיווצרותה כתוצאה מהיפותיירודיזם לא תוארה עד כה. בתיאור מקרה שפורסם בכתב העת American Journal of Case Reports, חוקרים מדווחים על מקרה של גבר נשא HIV בן 52 עם טרום-טמפונדה משנית להיפותיירודיזם.

החולה התייצג לבית החולים עם בחילות, הקאות, שלשולים, אי נוחות בטנית ועייפות גוברת שהחלו מספר שבועות לפני הגעתו למוסד הרפואי.

בתחילה, החולה היה ללא אי-יציבות המודינמית או סימנים קליניים של טמפונדה, מלבד קומפלקסים קטנים בבדיקת אק"ג. החולה אובחן במקרה עם תפליט פריקרדיאלי בבדיקות הדמיה ובדיקות נוספות הדגימו תיירודיטיס משנית למחלת השימוטו והחוקרים סברו כי התפליט הפריקרידאלי היה משני לתיירודיטיס.

החוקרים סבורים כי יש לשלול היפותיירודיזם בכלל החולים המתייצגים עם תפליט פריקרדיאלי או טמפונדה ואף באנשים עם HIV או איידס, למרות שבחולים אלה יש סיבות נפוצות יותר לתפליט פריקרדיאלי.

מקור:

Sinit, R.B. et al.  (2021) Am J Case Rep 2021; Am J Case Rep DOI: 10.12659/AJCR.929249

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  טמפונדה,  מחלת השימוטו,  איידס,  היפותיירודיזם
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו