נגיף הקורונה 09.11.2021

הדבקה חוזרת בקורונה: עובדי מערכת הבריאות ומדוכאי חיסון בסיכון גבוה

במחקר זה נמצא כי הסיכון הכולל לזיהום חוזר ב- SARS-COV-2 (28 יום ומעלה בין תחילתן של שתי אפיזודות) היה 0.21%

הידע בנוגע לגורמים מנבאים לזיהום חוזר בקורונה הוא דל, ומדובר בנושא עם השלכות משמעותיות על מדיניות בריאות הציבור. מטרת המחקר הייתה לזהות גורמים הקשורים לסיכון לזיהום חוזר תסמיני עם SARS-COV-2. החוקרים ערכו מחקר קוהורטה רטרוספקטיבי בקנה מידה לאומי, במסגרתו ניתחו 99,993 מקרים מאושרים של COVID-19.

תוצאות המחקר הראו כי הסיכון הכולל לזיהום חוזר (28 יום ומעלה בין תחילתן של שתי אפיזודות) היה 0.21% (צפיפות היארעות: 2.5 זיהומים חוזרים פר 100,000 ימי חיי אדם). כמו כן, משתתפים מבוגרים יותר וכן כאלה שהיו עם התייצגות מתונה של מחלה ראשונית היו עם סיכון מופחת להדבקה חוזרת. לבסוף, החוקרים מצאו כי עובדי מערכת הבריאות ומטופלים מדוכאי חיסון או עם מחלה כלייתית היו עם הסיכון הגבוה ביותר להדבקה חוזרת בקורונה.

החוקרים סיכמו כי בהינתן ותוצאות המחקר יעברו אישוש במחקרים נוספים אצל אוכלוסיות אחרות, ייתכן ויהיה ניתן להיעזר בהן לצורך יצירת סדר עדיפויות לפעולות מסויימות אשר יתמקדו בהפחתת התפשטות SARS-COV-2 והנטל הקשור למחלה.

מקור: 

Efrén Murillo-Zamora et. al (2021) BMC Infectious Diseases DOI: https://doi.org/10.1186/s12879-021-06643-1

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  הדבקה,  אוכלוסיות בסיכון,  עובדי מערכת הבריאות,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו